
ΞΕΝΟΦΩΝ…ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ
Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών και σε συνεργασία με τους μαθητές του Α2 αποφασίστηκε η δημιουργία ενός βίντεο με κάποια από τα γεγονότα που αφηγείται ο ιστορικός Ξενοφών στο έργο του «Ελληνικά». Οι μαθητές επέλεξαν τη δίκη του Θηραμένη, ενός από τους Τριάκοντα τυράννους, ο οποίος κατηγορήθηκε από τον φίλο και ομοϊδεάτη του Κριτία για προδοσία. Η δίκη εξελίχθηκε σε παρωδία, καθώς ο Κριτίας, παραβιάζοντας κάθε έννοια νομιμότητας και με ιδιαίτερη σκληρότητα πέτυχε την καταδίκη του Θηραμένη.
Οι μαθητές αντιλήφθηκαν με τρόπο βιωματικό πώς ένα τυραννικό καθεστώς χρησιμοποιεί διάφορες μεθοδεύσεις και παρανομίες, για να φιμώσει και να νοθεύσει τη βούληση του λαού.
Ως σκηνικός χώρος χρησιμοποιήθηκε η αίθουσα του Α3 με ελάχιστες «σκηνοθετικές» παρεμβάσεις˙ οι μαθητές έλαβαν μέρος με ενθουσιασμό στις πρόβες και στην όλη προετοιμασία.
Τα οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές: α) συνεργάστηκαν δημιουργικά, β) έμαθαν ένα αρκετά απαιτητικό κείμενο, γ) αλληλεπίδρασαν δημιουργικά με τη διδάσκουσα, ξεπέρασαν το άγχος της δημόσιας έκφρασης και παρουσίας και ε) γέλασαν πολύ στις πρόβες.
Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν τόσο στους μαθητές και τις μαθήτριες του Α3, όσους και όσες συμμετείχαν και όσους και όσες συνέβαλαν με τις παρατηρήσεις τους στη βελτίωση της δραματοποίησης και στην καταγραφή της, όσο και στην καθηγήτριά τους, την κ. Παναγιώτα Μπουζιώτη, η οποία τους προσέφερε τη δυνατότητα να επιλέξουν έναν εναλλακτικό, σύγχρονο, πολυεπίπεδο και συνεργατικό τρόπο για να προσεγγίσουν το αρχαίο κείμενο! Μπράβο σε όλους!






