Δημοσιογραφικός Όμιλος 1ου ΓΕΛ Κατερίνης

Υπεύθυνες καθηγήτριες:

Παπά Ειρήνη, ΠΕ02

Θεοδωροπούλου Παναγιώτα, ΠΕ02

Η θεματική του ομίλου

Τα θέματα του ομίλου αντλούνται από την επικαιρότητα και με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών. Συνδέονται με τις γνωστικές περιοχές της Νεοελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και της Ιστορίας.

Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί και παιδαγωγικοί στόχοι

  • Η γνωριμία των μαθητών/τριών με τον Τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό και η εξοικείωσή τους με ποικίλα είδη δημοσιογραφικού λόγου.
  • Η ανάληψη ρόλων και καθηκόντων (αρθρογράφοι-συντάκτες, ρεπόρτερ, λογοτέχνες, κριτικοί βιβλίων και έργων τέχνης, επιμελητές κειμένων, φωτογράφοι, δημιουργοί εικαστικών έργων, ψηφιακών δημιουργιών και παιχνιδιών, μέλη συντακτικής ομάδας)
  • Η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και ομαδικότητας μεταξύ των μαθητών/μαθητριών.
  • Η αξιοποίηση των διαφορετικών κλίσεων και των δημιουργικών και εκφραστικών ικανοτήτων των παιδιών, η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και του ερευνητικού πνεύματος.
  • Η χρήση των Νέων Τεχνολογιών για τη σύνταξη άρθρων, τη λήψη συνεντεύξεων και φωτογραφιών, τη μορφοποίηση της εφημερίδας.
  • Το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία με τη διάχυση των δράσεων του ομίλου.
  • Ενασχόληση σε βάθος με μία συγκεκριμένη θεματολογία ανάλογα με τα πεδία ενδιαφέροντος του κάθε μαθητή (π.χ. κοινωνικά, αθλητικά, οικονομία, πολιτική, πολιτισμός, τέχνη, ειδήσεις, κτλ).
  • Εύρεση, συλλογή, οργάνωση και ταξινόμηση πληροφορίας υλικού επάνω σε ένα επιλεγμένο θέμα.

Το αναλυτικό πρόγραμμα με το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Διαμόρφωση ομάδων και ανάληψη ρόλων (αρχισυντάκτη, συντάκτη, φωτογράφου, επιμελητής κειμένων, δημοσιογράφοι για συνεντεύξεις κλπ).

Δημιουργία λογότυπου της σχολικής εφημερίδας

Δημιουργία ομάδας συλλογής υλικού κι ανάθεση εργασιών

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

Σχεδιασμός της εφημερίδας, θεματολογία από την επικαιρότητα

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Συζήτηση των άρθρων που έχουν επιλεγεί και επιμέλεια του υλικού για να λάβει την τελική μορφή.

Τελικός σχεδιασμός και υλοποίηση της ηλεκτρονικής εφημερίδας.

ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ

Ανάρτηση των άρθρων και όλου του επιλεγμένου υλικού.

Τελική μορφή της ηλεκτρονικής εφημερίδας. Διάχυση της δράσης.

Ερωτηματολόγια αυτό-αξιολόγησης της δράσης του ομίλου.

Σύνταξη της έκθεσης της πορείας του Ομίλου.

Προτεινόμενο υλικό

Άρθρα επικαιρότητας από τον έγκριτο εβδομαδιαίο τύπο, διαδίκτυο και βιβλιοθήκες.

Πολυτροπικά κείμενα (στοχοθεσία, ανάλυση πολυτροπικών κειμένων, εφαρμογή κανόνων στη σύνταξη ρεπορτάζ, άρθρων, χρονικών κλπ, σύνταξη-παραγωγή πολυτροπικών κειμένων, φωτογραφία-φωτορεπορτάζ).

Οι τάξεις στις οποίες απευθύνεται ο όμιλος

Και στις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Τόπος διεξαγωγής ομίλου

Βιβλιοθήκη του σχολείου

Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα

Παρασκευή 14:05- 15:25.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στη σχολική ζωή, η ενασχόλησή τους και η ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα και αξίες ζωής.
  • Συγγραφή διαφορετικών τύπων άρθρων (συνεντεύξεις, νέα, ρεπορτάζ, φωτογραφικό ρεπορτάζ, διαφήμιση, έρευνα, δοκίμιο, κριτική, ανακοίνωση κτλ).
  • Η ενασχόληση με τη σύνταξη διαφορετικών κειμένων (πολυτροπικά κείμενα) μελετώντας λεξιλόγιο σχετικό με συγκεκριμένη θεματολογία.
  • Εξοικείωση με την δημοσιογραφική εμπειρία: δικαιώματα και αρμοδιότητες των δημοσιογράφων, σεβασμός πνευματικών δικαιωμάτων.
  • Χρήση και εξοικείωση με ψηφιακό υλικό και πολυμέσα.

Τα παραδοτέα

  • Ηλεκτρονική εφημερίδα.
  • Έκθεση της πορείας της δράσης του ομίλου.
  • Στο τέλος της χρονιάς, θα δοθούν ερωτηματολόγια στους μαθητές/τριες του ομίλου προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για το αποτέλεσμα της δράσης στους ίδιους και στους συμμαθητές/τριες τους.

Συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, συγγραφείς

Διδακτικές επισκέψεις – Δράσεις – Επικοινωνία με ειδικούς στον τομέα της δημοσιογραφίας – Συνεργασία με φορείς