23

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του 1ου ΓΕΛ Κατερίνης είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από την υπεύθυνη του προγράμματος «Εισαγωγή στα Ψηφιακά Εργαλεία Γνώσης – Μέρος ΙΙ. Αξιοποίηση των Ψηφιακών Εργαλείων από Νέους/ες Ερευνητές/τριες», (στα αγγλικά: Digital Library Program –DLP) κα Ματίνα Γκόγκα,  μια εισαγωγή για το Πανεπιστήμιο Harvard αλλά και τις δραστηριότητες του Κέντρου. Στη συνέχεια, η κ.Γκόγκα παρουσίασε την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του Κέντρου, μια ψηφιακή πύλη που επιτρέπει πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων που απαρτίζουν το σύστημα ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών του Harvard. Παράλληλα, τους έδειξε παραδείγματα αναζήτησης ψηφιακών πηγών στις βάσεις δεδομένων της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης, σημαντικά ηλεκτρονικά «εργαλεία» και αποθετήρια ψηφιακού υλικού ελεύθερης πρόσβασης, τα οποία το Πανεπιστήμιο Harvard έχει αναπτύξει με σκοπό την υποστήριξη της έρευνας και της εκπαίδευσης. Τέλος, τους παρουσίασε εξειδικευμένες τεχνικές για την αναζήτηση, την αξιολόγηση των ψηφιακών πηγών και την αξιοποίησή τους στις ερευνητικές τους εργασίες και αναζητήσεις.

Ευχαριστούμε πολύ την Υπεύθυνη του προγράμματος για την τόσο θερμή φιλοξενία μας στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών, το μοναδικό στην Ευρώπη, που έχει σκοπό τη μελέτη και τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού. Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν με προσοχή την τόσο ενδιαφέρουσα παρουσίαση και αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

Είναι ανάγκη η  εκπαίδευση να ετοιμαστεί  για έναν γνήσιο ψηφιακό μετασχηματισμό και ικανή να συμβαδίζει με την εποχή της, παρέχοντας παράλληλα τις δεξιότητες και ικανότητες που είναι —και θα είναι— απαραίτητες σε αυτή τη νέα πραγματικότητα.

 Οι ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες πρέπει να είναι προσβάσιμες σε ολόκληρο τον πληθυσμό, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και σε κάθε υπόβαθρο.

 Και κάθε σχολείο, κάθε ίδρυμα εκπαίδευσης και κατάρτισης θα πρέπει να λαμβάνει δεόντως υπόψη τόσο τους κινδύνους όσο και τις ευκαιρίες που συνοδεύουν την τεχνολογία.

Tο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard (ΚΕΣ)

Tο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard (ΚΕΣ), εγκαινιάστηκε το 2008 και βρίσκεται στην Πλατεία Φιλελλήνων & οδός Όθωνος, στο Ναύπλιο.

Κύριος σκοπός του Κέντρου είναι να υποστηρίξει και να προωθήσει τη μελέτη του ελληνικού πολιτισμού μέσω της αξιοποίησης διεπιστημονικών και διαχρονικών προσεγγίσεων. Παράλληλα λειτουργεί ως βάση για τους/τις μελετητές/τριες, φοιτητές/τριες και ερευνητές/τριες του Harvard καθώς επίσης και άλλων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων από τις ΗΠΑ, την Ελλάδα και αλλού.

Ψηφιακή Βιβλιοθήκη

Το ΚΕΣ στην Ελλάδα, όντας μέρος της διοικητικής και οργανωτικής δομής του Κέντρου στην Ουάσιγκτον και κατ’ επέκταση του Πανεπιστημίου Harvard, λειτουργεί όπως κάθε άλλος σχετικός κόμβος του δικτύου του Πανεπιστημίου και παρέχει το προνόμιο στους ερευνητές και τις ερευνήτριες που το επισκέπονται να έχουν πλήρη και ελεύθερη πρόσβαση στις ψηφιακές πηγές του Harvard. Η «Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Γεώργιος Βερναρδάκης» είναι ανοιχτή σε επισκέπτες/τριες ερευνητές/τριες, χωρίς καμία χρηματική επιβάρυνση. Η συλλογή της εμπλουτίζεται διαρκώς, και περιλαμβάνει βάσεις δεδομένων με εκατομμύρια ψηφιακά τεκμήρια (βιβλία, περιοδικά, χειρόγραφα, φακέλους, χάρτες, μικροφίλμς, μουσικές παρτιτούρες, καθώς και άλλο ακουστικό και οπτικό υλικό) από κάθε επιστημονικό πεδίο. 

Έρευνα στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη

Η «Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Γεώργιος Βερναρδάκης» βρίσκεται στον πρώτο όροφο του Κέντρου. Ερευνητές και ερευνήτριες κάθε ηλικίας που επισκέπτονται το ΚΕΣ έχουν το εξαιρετικό προνόμιο πρόσβασης -χωρίς καμία χρηματική επιβάρυνση- στις ψηφιακές πηγές του Πανεπιστημίου: δηλαδή σε μια από τις πλουσιότερες ψηφιακές βιβλιοθήκες του κόσμου. Tο Κέντρο διαθέτει επίσης μια μικρή έντυπη βιβλιοθήκη, η οποία περιλαμβάνει τις εκδόσεις του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών στην Ουάσιγκτον, αρκετές σημαντικές εκδόσεις των Κλασικών Γραμμάτων, λεξικά, οδηγούς, και μυθιστορήματα.

Similar Posts